خانه ی درختی
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392
نویسنده : مهدی

تصویری از طرح یک خانه‌‌‏ی سازگار با محیط زیست که شبیه درخت است و توسط معمار دانمارکی «کُنراد ووجیک» طراحی شده است. (Konrad Wójcik)

 

«کُنراد ووجیک» Konrad Wójcik  یک خانه اکولوژیک را با توجه به طرح یک درخت طراحی کرد. در ساخت این خانه تماماً از مصالح قابل بازیافت استفاده شده و به هیچ‌‌‏گونه شبکه‌‌‏ی انرژی متصل نیست و وابسته به حرارت مرکزی زمین و سایر منابع انرژی طبیعی زمین است. منبع اصلی آب آن، آب باران است.این خانه با ارتفاعی در حدود ۶۰ فوت(۱۸ متر) در میان درختان جنگل قد علم کرده و کاملاً شبیه یک درخت به نظر می‌‌‏رسد.

برای بسیاری از حیوانات، درختان بهترین پناهگاه طبیعی در برابر شکارچیان، رطوبت و بدی آب و هوا هستند. البته ما باید به یاد داشته باشیم که در طبیعت هیچ چیز تصادفی نیست. هر چیزی دارای یک دلیل و هدف مشخص است. ایده‌‌‏ی طراحی معمار این خانه بیان می‌‌‏کند که تمام اینها علائم توازن در طبیعت هستند، درست همانند این پروژه.

 

تصویری از طرح یک خانه‌‌‏ی درختی سازگار با محیط زیست که شبیه درخت است و توسط معمار دانمارکی «کنراد ووجیک» طراحی شده است.

 

وی همچنین محله‌‌‏هایی را برای این خانه‌‌‏های درختی در کشورهای لهستان، استرالیا، آمریکای جنوبی، چین و چند کشور دیگر بر پایه‌‌‏ی چگونگی عملکرد آنها در خارج از مراکز شهری طراحی کرد. او در طراحی محله‌‌‏ها به این نکته توجه کرد که محل ساخت آنها حتی‌‌‏الامکان نزدیک به پارکینگ و ایستگاه اتوبوس مرکزی باشد. یک ایده در طراحی این پروژه این است که درختان قطع نشوند و در ساخت آنها هم از جاده‌‌‏هایی که در جنگل وجود دارد استفاده شود. به عقیده‌‌‏ی ووجیک این طرح « یک پراکندگی شهری جدید» است.

 

فضای داخلی خانه‌‌‏ی درختی طراحی شده توسط معمار دانمارکی «کنراد ووجیک» (Courtesy of Konrad Wójcik)

 

این خانه دارای چهار طبقه می‌‌‏باشد. متراژ کل آن ۲۰۰ فوت مربع (۶۱.۷۳ متر مربع) است و اتاق نشیمن آن به عنوان بزرگترین فضا در حدود ۵۰ فوت مربع (۱۴.۵ مترمربع) می‌‌‏باشد.

گنجایش این خانه دو نفر است؛ ولی می‌‌‏تواند تا چهار نفر را در خود جای دهد. توصیه شده که این خانه‌‌‏های درختی به‌‌‏منزله‌‌‏ی خانه‌‌‏های سازگار با محیط زیست درقالب واحدهای هتلی یا به صورت خانه‌‌‏های تابستانی به خانواده‌‌‏ها اجاره داده شود.

 

خانه‌‌‏ی درختی طراحی شده توسط معمار دانمارکی «کنراد ووجیک» (Courtesy of Konrad Wójcik)

 

تصویر خانه‌‌‏ی درختی طراحی شده توسط معمار دانمارکی «کنراد ووجیک» در پارک ایالتی هامبولت ردوودز کالیفرنیا (Courtesy of Konrad Wójcik)

 

تصویری از طرح یک خانه‌‌‏ی سازگار با محیط زیست که شبیه درخت است و توسط معمار دانمارکی «کنراد ووجیک» طراحی شده است.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/